Zabezpieczeni praktyki adwokackiej

Posiadanie ubezpieczenia adwokatów jest absolutną koniecznością w przypadku osób wykonujących zawód adwokata. Każdy rozpoczynający swoją praktykę zawodową adwokat zobowiązany jest, do wykupienia polisy ubezpieczeniowej w terminie do trzydziestu dni od momentu wpisania go na listę adwokatów. Polisa ta jednak nie może być wykupiona później niż w przeddzień rozpoczęcia praktyki zawodowej.

Ubezpieczenie – korzyści

Autor zdjęcia: Simon Blackley

Korzyści posiadania polisy ubezpieczeniowej, jest co najmniej kilka. Pierwszą i najważniejszą jest, objęcie ubezpieczeniem konsekwencji szkód do jakich może dojść podczas praktyki zawodowej; szkód będących skutkiem zarówno działań jak i zaniechań. Kolejną kwestią jest, zwiększenie wiarygodności adwokata wobec jego klientów oraz partnerów. Ubezpieczenia adwokatów to także zmniejszenie ryzyka prowadzonej przez ubezpieczonego adwokata praktyki zawodowej.

Tak jak w każdym innym przypadku, tak i w przypadku tego ubezpieczenia, występuje minimalna suma gwarancyjna. W przypadku ubezpieczenia adwokatów jest ona równa równowartości pięćdziesięciu tysięcy euro. Co warto zaznaczyć, może ona zostać podwyższona. Koniecznym w tym wypadku jest jednak wykupienie polisy ubezpieczenia dodatkowego.